Hanna.Svensson

Alla inlägg under januari 2012

Av Hanna - 26 januari 2012 22:06

Imorgon ska min kusin Nora följa med mig hem. hon ska sova hos mig, men just nu videochattar vi och hon driker coca cola (stavning) och jag ser . Gud vad sugen man blir på drika då. Men det här är ett snabbt inlägg jag måste sova :) <3¨


kram Hanna <3

Av Hanna - 25 januari 2012 22:41

heej! <3

Idag efter skolan följde matilda med mig hem, sedan gick vi på går´n. Men innan går´n så tog vi en massa bilder, eller en massa och massa bilder vet jag inte om jag kan säga men. Men vi tog bilder så jag tänkte att jag kunde visa er nåra! <3 oj  glömde nästan, min bror var oxå med då vi knäppte kort! <333 

Av Hanna - 22 januari 2012 16:43

Läs det här fast du har dåligt med tid... Du kommer inte att ångra det.


En dag bad en lärare sina elever att skriva ner namnen på sina

klasskompisar på ett papper. Dom skulle sätta ett litet mellanrum mellan

varje namn.


Sen bad hon dem tänka på det bästa dom kunde säga om varje person och skriva ner det under namnet.


Det tog klassen resten av lektionen att göra det, och när dom skulle gå så

lämnade dom sina lappar till läraren


På lördagen gjorde läraren en lista till varje elev där det stod vad dom

andra hade sagt om dom, och på måndagen fick dom den.


Efter ett tag log eleverna. Är det verkligen sant viskades det.


Jag visste inte att jag betydde så mycket för någon, och att dom gillar mig

så mycket var dom flesta kommentarerna.

Hon visste inte om dom visade eller diskuterade sina listor med sina föräldrar, men det gjorde inte så mycket. Uppgiften hade haft den effekt, hon hade önskat.

Eleverna var tillfreds med sig själva och varandra. Gruppen arbetade vidare.


Många år senare, blev en av eleverna dödad i Vietnam, och läraren deltog i

begravningen.


Hon hade aldrig sett en militär död i en kista.


Han såg så fin och vuxen ut. Kyrkan var fylld med alla hans vänner och en

efter en gick förbi kistan en sista gång.


Läraren var den sista, som välsignade den döde i kistan.


När hon står där, kommer en av soldaterna, som var med och bar kistan fram

till henne. 'Var du Marks lärare?'


Hon nickade 'ja.' Sen sa han: 'Mark pratade mycket om dig'


Efter begravningen deltog dom flesta av Marks tidigare klasskamrater i en

sammankomst. Marks mor och far var också där, dom ville gärna prata med hans tidigare lärare.


'Vi vill gärna visa dig något' sa hans far, medan han tog plånboken ur sin

ficka. 'De hittade det här på Mark, då han blev dödad. Vi tänkte att du kanske skulle känna igen det här'.


Medan han försiktigt vek ut två pappersbitar, papper som tydligen hade

blivit tejpad ihop, pga. slitage alla gångerna det hade vikts ihop.


Läraren visste utan att se på papperet, att det var det samma papper, som

hon hade skrivet alla de fina orden klasskompisarna hade sagt om Mark.


'Tack för att du gjorde det här' sa Marks mor. 'Som du kan se, så var det

värdefullt för Mark.' Marks kompisar samlades omkring henne, Charlie log snett och sa, 'jag har också kvar min lista, den ligger överst på skrivbordet hemma.'

Chucks fru sa, 'Chuck ville ha det i vårt bröllopsalbum.'


'Jag har också kvar mitt, det är i min dagbok' sa Marilyn.

Sen tog Vicky, en annan klasskompis, fram sin plånbok och visade sin lista

för gruppen, och sa stolt. 'Jag har det alltid med mig, jag tror att vi alla har kvar vår lista.' Då satte sig läraren sig ner och grät. Hon grät för Mark och alla hans vänner som aldrig skulle få se honom igen.


De flesta människor i dag uppför sig, som att dom har glömt att livet en dag

tar slut. Ingen av oss vet, när den dagen kommer. Så var snäll, berätta för

dom du sätter pris på och tycker om, att dom är speciella och viktiga. Berätta det före det är för sent.


Ett av sätten att göra det på, är att skicka det här vidare. Om du inte gör

det, så har du missat ännu en chans till att göra något fint för andra.


Om du har fått det här, så är det för att en annan bryr sig om dig, samt att

det är minst en person som tycker att du är värdefull.


Skicka det här vidare. Visa att du bryr dig om dina kompisar.


Kom ihåg, du skördar det du sår. Kom ihåg att du betyder något för någon!


Hoppas din dag blir bra och speciell..

Av Hanna - 22 januari 2012 16:06

Förlåt.

Jag vet inte varför men jag vart typ jätte sur på min mamma. Jag borde vara tacksam! Jag har fått så mycket pengar den här helgen för att ha roligt med mina 2 kompisar. Jag har fått följt md Matilda hem och sovit hos henne från fredag till lördag. På fredagen åt vi på City med Stina och sedan var vi på G.U.D

På lördagen så bowlade vi sedan så fikade vi på stan. och sedan på lördagen åt jag på City med min familj. Så jag har haft en jätte bra helg. Jag är tacksam för det det vet du. FÖRLÅT. Du är bäst mamma, jag har ingen anlednig att vara sur på dig, men vart det endå...  Du kan skjusa (stavning) mig NÄSTAN vart jag vill. Bara för att du är så snäll.

  LOVE YOU!!    

Av Hanna - 19 januari 2012 22:11

Heej!

Imorgon ska jag sova hos Matilda. Men vi ska oxå vara med Stina. Efter skolan ska jag och Stina och Matilda vara med varandra vi ska gå och äta pizza på stan sedan ska vi på G.U.D Första gången jag ska dit. Men sedan blire att sova över hos Matilda, och på lördag ska vi på badhuset :)

Det kommer säkert bli jätte roligt. Men nu ska jag kolla igenom två häften. Vi har no prov i morgon :( kommer ju gå som deg går oxå, man får hoppas på det bästa och inte det sämsta. Men  jag och Matilda har en blogg  med varandra som heter www.hanna---matilda.bloggplatsen.se  Nu borde jag nog läsa igenom häftena och sedan sova så att jag årkar kliva upp imorgon. Men en sak om ni undrar vad Twime är så är det en förkortning på The-world-in-my-eyes    allltså twime. Tänkte bara så ni vet. Men nu måste jag allvarligt sova, Godnatt <3 kram twime :)

(twime=   the-world-in-my-eyes)

Av Hanna - 18 januari 2012 22:10

Heej!

Längtar tills på fredag. För då ska jag Matilda och Stina äta pizza och sedan ska vi på G.U.D Sedan kanske jag ska sova över hos Matilda :) Men aa det får vi bestämma imorgon. Men det lär nog bli en super rolig kväll.

Just nu ligger jag i sängen och börjar bli trött. Skola imorgon. Så detta blev ett kort inlägg. 

Men här kommer en trött bild på en trött Hanna! Godnatt!

Av Hanna - 17 januari 2012 21:40

Heej ni märker ju hur lite jag bloggat!! (Tycker jag iallafall!) men ja har prov på Fredag :( så måste träna hela veckan annars kanske man inte får vara med Matilda på fredag. (vi kanske ska vara med varandra)

Den nya tjejen (som jag sa har börjat i vår klass) verkar vara jätte snäll. Jag och en kompis har varit med henne då vi fick en extra håltimme. Det var på språket.

Men en låt som min bror gillar väldigt mycket är Mange bjuder! Själv tycker man sisådär, men jag kan inte säga att den är dålig för det är den inte. Men nu måste jag värkligen sova godnatt kramen //Hanna


Av Hanna - 16 januari 2012 07:07

Heej!

Det här blir ett snabbt inlägg!

Ja nu ska jag gå och fixa mig, skola idag. Idrott första lektionen!  :d

Har jag något mer att säga! neej jag hinner inte tyvärr heej då kram Hanna  :D

Sök i bloggen

Hanaas Gästbok

Presentation


Klicka här för att få veta lite mer om mig :)

Fråga mig

14 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Omröstning

Är min blogg bra/dålig?!
 Sådär
 bra
 okej
 dålig
 Inte bra alls
 Jätte bra
 KUNG!!!!!!!!!!!!!!!!
 Kan bli bättre

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards